1. FAQ
  2. Servis ta harantiia

СЕРВІС ТА ГАРАНТІЯ

ЧАСТІ ПИТАННЯ

ЧАСТІ ПИТАННЯ З ПРИВОДУ СЕРВІСУ ТА ГАРАНТІЇ

Будь ласка, зв'яжіться з найближчим дилерським центром, щоб отримати повну інформацію. Дилерські центри в Україні працюють і дотримуються рекомендацій уповноважених державних органів. У зв'язку з тим, що ситуація з поширенням коронавірусу змінюється дуже швидко, рекомендуємо стежити за актуальними приписами державних органів та інформацією на сайтах дилерських центрів.

Будь ласка, зв'яжіться з дилерським центром , в якому було розміщено замовлення на запасну частину, щоб отримати повну інформацію. Наразі вживаються всі можливі заходи, щоб не допустити перебоїв з постачанням, проте в поточних умовах ситуація із затримкою постачання потенційно можлива.Рекомендуємо підтримувати контакт з представниками Вашого дилерського центру для отримання актуальної інформації.

Загальна рекомендація, періодично (не рідше разу на тиждень) запускати двигун, щоб уникнути глибокого розряду АКБ. В бензинових та дизельних версіях запустити двигун не менше, ніж на 30 хвилин. Гібридні автомобілі перевести в режим "Ready" на годину, мінімум. При цьому, слід відключити додаткові електричні споживачі, такі як радіо та кондиціонер. Якщо є така можливість, у разі тривалого простою, слід від'єднати "мінусову" клему АКБ, попередньо його зарядивши. Звертаємо Вашу увагу, що додаткові електричні споживачі (наприклад: системи запобігання викраденню(сигналізації GPS / GSM тощо) призводять до більш інтенсивного розряду АКБ у порівнянні з експлуатацією в штатному режимі. За більш детальними рекомендаціями звертайтеся в дилерський центр

У разі появи індикатора на панелі приладів, необхідно дотримуватись рекомендацій посібника користувача під час експлуатації автомобіля, де описаний детальний порядок дій при появі кожного з індикаторів. У всіх випадках, коли індикатор червоного кольору, необхідно припинити рух. За додатковою інформацією та технічною допомогою Вам слід звернутися в один з офіційних дилерських центрів.

Гарантія – це зобов’язання виробника щодо усунення недоліків, спричинених неналежною якістю матеріалів, виробництва чи складання.

Ви можете звернутися за допомогою безпосередньо до найближчого дилерського центру. У будь-якому випадку, слід дотримуватись рекомендацій посібника користувача під час експлуатації автомобіля.

Сервісні послуги дилерських центрів, в тому числі підтримка гарантії на автомобіль, виконуються в стандартному режимі. Будь ласка, зв'яжіться з Вашим дилерським центром, щоб отримати повну інформацію.

Рекомендуємо Вам обов'язково звернутися до найближчого дилерського центру негайно після виникнення технічної проблеми. Факт неможливості своєчасного відвідування дилерського центру в період карантину буде взятий до уваги при Вашому наступному зверненні. У будь-якому випадку, слід дотримуватись рекомендацій посібника користувача під час експлуатації автомобіля.

Рекомендуємо провести технічне обслуговування у встановлений термін в дилерському центрі Вашого міста. Якщо термін проведення планового технічного обслуговування Вашого автомобіля випадає на період карантину і Ви не зможете відвідати дилерський центр з поважних причин, обслуговування можна буде провести після закінчення його дії. Факт неможливості проходження планового обслуговування в період карантину буде взято до уваги. Гарантію на Ваш автомобіль буде збережено, попри недотримання термінів, якщо пробіг не буде перевищувати 1 000 км від планового, при якому слід було пройти регламентне обслуговування. У будь-якому випадку, Вам необхідно дотримуватися всіх рекомендацій посібника користувача та сервісної книжки під час експлуатації автомобіля.

Гарантійні зобов’язання Виробника не розповсюджуються (тобто гарантією не покриваються)

Гарантійні зобов’язання Виробника не розповсюджуються (тобто гарантією не покриваються)

Гарантійні зобов’язання Виробника не розповсюджуються (тобто гарантією не покриваються)

Гарантія на запасну частину діє тільки в разі встановлення її в офіційному дилерському центрі. В такому випадку гарантія на встановлену в офіційному дилерському центрі запасну частину буде діяти до кінця терміну дії гарантії на автомобіль, але не менше 1 року (за виключенням акумуляторних батарей на які розповсюджуються окремі гарантійні умови).

Наразі термін дії гарантії складає 3 роки або 100 тис. км, що настає раніше. На гібридну систему гарантія діє впродовж 5 років або 100 тис.км, що настає раніше. Інших умов гарантії не передбачено.

Гарантійний ремонт виконується відповідно до встановленої виробником процедури та коштом виробника. Замінені запасні частини підлягають зберіганню дилером до подальшої утилізації або передачі виробнику на дослідження, і не підлягають поверненню власнику автомобіля.

Наразі термін дії гарантії складає 3 роки або 100 тис. км, що настає раніше. На гібридну систему гарантія діє впродовж 5 років або 100 тис.км, що настає раніше. Інших умов гарантії не передбачено.

Встановлення будь-яких чохлів може виплинути на роботу допоміжної системи безпеки автомобіля(SRS), зокрема бічних подушок безпеки, що вмонтовані в спинки передніх сидінь.

У разі виникнення ДТП, Вам необхідно якісно відремонтувати Ваш автомобіль та повернути його до стану, в якому він був до зіткнення, звернувшись до одного з офіційних дилерських центрів. В такому разі гарантія на автомобіль може бути збережена, а при наявності значних пошкоджень рекомендуємо Вам звернутися до офіційного дилерського центру та отримати консультацію з даного питання*.

* У разі наявності значних пошкоджень в результаті дорожньо-транспортних пригод, таких як спрацювання хоча б одної з подушок безпеки, пошкодження, що потребують ремонту/заміни основних агрегатів (двигун, трансмісія, роздатна коробка, задній міст, балка передньої підвіски, механізм кермового управління, тощо) та/або не з’ємних силових елементів кузова або рами, збереження гарантії може бути неможливим згідно з сервісною книгою.

Технічне обслуговування (ТО) - це комплекс операцій з підтримання роботоздатності та справності автомобіля при його використанні. Дотримання рекомендованого регламенту ТО, а саме виконання повного комплексу передбачених робіт є запорукою безпечної експлуатації автомобіля. Ігнорування чи цілковите недотримання регламенту може призвести до передчасного виходу з ладу окремих систем або навіть автомобіля в цілому.

Розміри й типи колісних дисків та шин рекомендовані виробником відповідно до типу та конструкції кожної моделі автомобіля. Такі рекомендації можна знайти в посібнику користувача до відповідної моделі або на інформаційній таблиці на самому автомобілі, яка знаходиться у дверному пройомі водійських дверей. Використання колісних дисків або шин, які не відповідають вимогам виробника, може вплинути на безпечність керування та на експлуатаційні характеристики автомобіля!

Для України періодичність проходження ТО становить:
- кожні 15 000 км пробігу або кожні 12 місяців, в залежності від того, що настане раніше,
Відлік по пробігу і часу першого ТО починається з дати продажу автомобіля, а кожного наступного - від пробігу або дати проходження останнього ТО.

Замовити та виконати роботи із регламентного технічного обслуговування можна у будь-якого уповноваженого дилера в Україні. Всі дилери виконають роботи відповідно до рекомендацій виробника, стану автомобіля і його умов експлуатації.

Всі експлуатаційні рідини (моторні й трансмісійні оливи, гальмівна, охолоджувальні та інші) мають певні фізичні характеристики (в’язкість, щільність, гігроскопічність) та експлуатаційні властивості (мащення, тепловідведення, передача гідравлічного тиску тощо), які змінюються (втрачаються, погіршуються) з плином часу, незалежно від режиму експлуатації. Оскільки кожна з рідин виконує властиву їй функцію у призначеній для цього системі, дуже важливо підтримувати їхній стан в оптимальних умовах. Саме від цього залежить ефективність мащення, охолодження, гальмування та інших характеристик, що безпосередньо впливають на комфорт і безпеку експлуатації автомобіля. Тому дуже важливо вчасно міняти всі рідини саме за часом, незалежно від того чи досяг автомобіль пробігу згідно з регламентом.

Дотримання рекомендованого регламенту ТО, а саме виконання повного комплексу передбачених робіт є запорукою безпечної експлуатації автомобіля. Навіть якщо автомобіль протягом тривалого часу не експлуатувався або пробіг є незначним (меншим за 15 000 км від дати попереднього ТО), варто виконати всі роботи, передбачені регламентом для відповідного за порядком обслуговування.

Періодичність заміни витратних матеріалів, експлуатаційних рідин та запасних частин в рамках регламенту ТО визначається виробником відповідно до пробігу або періоду часу, залежно від того, що настане раніше. Це пов’язано зі специфікою експлуатаційних характеристик, які змінюються як після певного пробігу автомобіля, так і з плином часу. Таким чином, якщо першою настає будь-яка із зазначених умов — необхідно виконати роботи з ТО в повному обсязі. Таким чином, навіть якщо автомобіль протягом тривалого часу не експлуатувався або пробіг є незначним (меншим за 15 000 км від дати попереднього ТО), варто виконати всі роботи, передбачені регламентом для відповідного за порядком обслуговування.

Повітряні фільтри є важливими компонентами для забезпечення робочих характеристик двигуна і комфорту експлуатації автомобіля. Регламентом технічного обслуговування передбачено обов'язкову перевірку їхнього стану кожні 15 000 км/12 місяців та відповідну заміну в разі потреби (забруднення, погіршена пропускна спроможність і т.ін.). Відповідно до чинної практики та умов експлуатації автомобілів ці фільтри рекомендовано замінити після кожних 2 років експлуатації. Однак, остаточний висновок щодо необхідності такої заміни може надати тільки спеціаліст сервісу дилера за результатами перевірки.

Технічне обслуговування (ТО) - це комплекс операцій з підтримання роботоздатності та справності автомобіля при його використанні. Дотримання рекомендованого регламенту ТО, а саме виконання повного комплексу передбачених робіт є запорукою безпечної експлуатації автомобіля., а також є частиною спільної відповідальності з боку Власника за утримання автомобіля в належному технічному стані та Виробника за безкоштовне усунення поломок, які виникають в цей період із причин браку матеріалу чи складання. Ігнорування чи цілковите недотримання регламенту може призвести до передчасного виходу з ладу окремих систем або навіть автомобіля в цілому. Періодичність заміни втратних матеріалів (рідин, мастил, запасних частин) в рамках регламенту ТО визначається виробником відповідно до пробігу або періоду часу, тому варто виконати всі роботи, передбачені регламентом для відповідного за порядком обслуговування.

Технічне обслуговування (ТО)- це комплекс операцій з підтримання роботоздатності та справності автомобіля при його використанні. Дотримання рекомендованого регламенту ТО, а саме виконання повного комплексу передбачених робіт є запорукою безпечної експлуатації автомобіля. Ігнорування чи цілковите недотримання регламенту може призвести до передчасного виходу з ладу окремих систем або навіть автомобіля в цілому. Періодичність заміни витратних матеріалів, експлуатаційних рідин та запасних частин в рамках регламенту ТО визначається виробником відповідно до пробігу або періоду часу, залежно від того, що настане раніше. Це пов’язано зі специфікою експлуатаційних характеристик, які змінюються як після певного пробігу автомобіля, так і з плином часу. Таким чином, якщо першою настає будь-яка із зазначених умов — необхідно виконати роботи з ТО в повному обсязі. Таким чином, Навіть якщо автомобіль протягом тривалого часу не експлуатувався або пробіг є незначним (меншим за 15 000 км від дати попереднього ТО), варто виконати всі роботи, передбачені регламентом для відповідного за порядком обслуговування.

Періодичність заміни витратних матеріалів (рідин, мастил, запасних частин) в рамках регламенту ТО визначається виробником відповідно до пробігу або періоду часу, залежно від того, що настане раніше. Це пов’язано зі специфікою експлуатаційних характеристик, які змінюються як після певного пробігу автомобіля, так і з плином часу. Таким чином, якщо першою настає будь-яка із зазначених умов — це є приводом виконати роботи в повному обсязі. Таким чином, навіть якщо автомобіль протягом тривалого часу не експлуатувався або пробіг є незначним (меншим за 15 000 км від дати попереднього ТО), варто виконати всі роботи, передбачені регламентом для відповідного за порядком обслуговування.

У разі проходження технічного обслуговування не в офіційній дилерській мережі Lexus, власник втрачає право вимагати усунення недоліків по гарантії.

Технічне обслуговування (ТО) - це комплекс заходів, які необхідні для утримання автомобіля в належному технічному стані й такі витрати необхідні так само, як при заправці паливом, мийці або сезонній зміні гуми. Проходження ТО вчасно і належним чином в період дії гарантії на автомобіль є частиною відповідальності Власника за утримання автомобіля в належному технічному стані, а тако ж умовою Виробника для своєчасного виявлення та безкоштовного усунення поломок, які виникають в цей період із причин браку матеріалу чи складання.
Навіть якщо у вас новий автомобіль від виробника, закони фізики на нього діють так само, як і на будь-який інший агрегат. Під час кожної поїздки машина відчуває дію механічних сил: вібрації, тиску, нагрівання, тертя. Деталі зношуються і деформуються. Додайте до цього вплив навколишніх чинників: пилу, води, сонячних променів, перепадів температури. Періодична перевірка при техобслуговуванні (ТО) допоможе продіагностувати автомобіль і попередити можливі неполадки.

Вузли та агрегати Lexus в більшості своїй ремонтопридатні. Якщо агрегат придатний до ремонту, то виробник передбачає процедуру його відновлення шляхом ремонту, а не заміни. Фахівці дилерських центрів навчені та працюють за стандартами заводу — виробника, що дозволяє їм приймати оптимальні рішення по способу ремонту Вашого автомобіля.

Діагностика є невіддільною складовою, що передує процесу ремонту та призначена для визначення причин несправності. У разі, якщо в результаті діагностики поломка буде визнана негарантійною, Вам необхідно буде оплатити діагностику. Якщо ж ремонт автомобіля після діагностики буде проводитися по гарантії, оплачувати діагностику не потрібно.

Гарантія на встановлену оригінальну запасну частину поширюється у всій мережі офіційних дилерських центрів Лексус при наявності документів на підтвердження її покупки / встановлення в одному з дилерських центрів.

Сервісна книжка може бути відновлена тільки на автомобіль, який перебуває в межах гарантійного періоду. Для цього необхідно звернутися в дилерський центр, в якому був придбаний автомобіль, написати заяву на відновлення сервісної книжки та додати копії актів про проходження ТО, копію договору купівлі-продажу, копію техпаспорта і документів, що засвідчують особу власника. Дублікат сервісної книжки видається на платній основі.

Сервісна книжка може бути відновлена тільки на автомобіль, який перебуває в межах гарантійного періоду. Для цього необхідно звернутися в дилерський центр, в якому був придбаний автомобіль, написати заяву на відновлення сервісної книжки та додати копії актів про проходження ТО, копію договору купівлі-продажу, копію техпаспорта і документів, що засвідчують особу власника. Дублікат сервісної книжки видається на платній основі.

Сервісна книжка(«Гарантія та догляд Lexus”) є офіційним додатком до договору купівлі-продажу і відповідно документом, що підтверджує право власника на гарантійне обслуговування. В разі втрати сервісної книжки та неможливості відновити відомості про проходження регламентного технічного обслуговування і відповідних відміток в ній, власник може втратити право на розгляд вимог (претензій) щодо усунення недоліків в рамках гарантійних зобов’язань виробника. Однак, сервісна книжка може бути відновлена на автомобіль, який перебуває в межах гарантійного періоду. Для цього необхідно звернутися в дилерський центр, в якому був придбаний автомобіль, написати заяву на відновлення сервісної книжки та додати копії актів про проходження ТО, копію договору купівлі-продажу, копію техпаспорта і документів, що засвідчують особу власника. Дублікат сервісної книжки видається на платній основі.

Як правило, запис про заборону експлуатації автомобіля вноситься дилером у випадках якщо:
1. Експлуатація несправного автомобіля небезпечна чи впливає на безпечність його використання
або
2. Така експлуатація може посилити проблему та збільшити масштаб пошкоджень. Експлуатація несправного автомобіля згідно з сервісною книжкоюза посиланням ( розділом «Обмеження гарантійних зобов'язань») віднесена до умов, що обмежують гарантійні зобов'язання виробника і може бути підставою для відмови у гарантійному ремонті.

У будь-якому випадку, ТО необхідно пройти з метою перевірки та забезпечення належного технічного стану Вашого автомобіля. Якщо ТО прострочено не більше ніж на 1000 км по пробігу або на 21 день за термінами, то скоріш за все Ваше право на гарантійне обслуговування втрачене не буде. Якщо зазначені вище умови порушені, то при проходженні ТО в дилерському центрі Вам буде запропоновано надати пояснення щодо причин порушення регламенту. Питання можливості збереження гарантійних зобов'язань щодо Вашого автомобіля буде детально вивчено та вирішено окремо.

Згідно з умовами гарантії виробника, гарантія не розповсюджується на заміну або долив експлуатаційних рідин (паливо, мастило моторне, трансмісійне, компресора кондиціонера та інші, охолоджувальна та гальмівна рідини, рідина гідропідсилювача керма, холодагент системи кондиціонування, електроліт тощо). Попри наведений перелік рідин, крім палива, гарантія повинна покривати будь-яку заміну та/або доливання, яка вважатиметься необхідною у межах виконання гарантійного ремонту.

Гарантія Виробника поширюється на ремонт несправностей чи пошкоджень Автомобіля, що спричинені дефектами матеріалів або складання Автомобіля Виробником. Детально умови гарантії зазначені в розділі Сервісної Книжки "Дія Гарантії"

На оригінальні запасні частини, придбані та встановлені в Дилерській мережі, гарантійний термін складає 12 (дванадцять) місяців без обмеження пробігу, починаючи з дати ремонту сплаченого Власником, під час якого були проведені роботи по встановленню такої оригінальної запасної частини.

На оригінальні аксесуари, що встановлені у Дилера до моменту продажу автомобіля першому Власникові, поширюється звичайна гарантія на 36 (тридцять шість) місяців або 100 000 км пробігу в залежності від того, яка з умов настане раніше. Термін починається з дати продажу Автомобіля першому власнику, яка фіксується в сервісній книжці.
На оригінальні аксесуари, що придбані та встановлені у Дилера гарантійний термін визначається залишковим строком гарантії на Автомобіль, але не менше, ніж 12 (дванадцять) місяців з дати встановлення.
Якщо на Автомобіль вже не розповсюджуються гарантійні зобов’язання Виробника, то гарантія на придбані та встановлені оригінальні аксесуари на такий Автомобіль Дилером дійсна впродовж 12 (дванадцяти) місяців без обмеження пробігу, починаючи з дати встановлення.

Гарантійному обслуговуванню на території України підлягають тільки автомобілі, продані в мережі офіційних Дилерів Lexus в Україні.

Спеціальна сервісна кампанія — це визначений Виробником комплекс дій щодо організації перевірки та, при необхідності, ремонту визначеного Виробником переліку Автомобілів, якщо у Виробника є підстави вважати, що на будь-якому Автомобілі з цього переліку з часом, під впливом дії певних умов експлуатації існує можливість виникнення погіршення експлуатаційних якостей Автомобіля; при цьому вищезазначена можливість виникнення погіршення експлуатаційних якостей може бути виявлена як під час, так і після закінчення гарантійного терміну експлуатації.
Спеціальна сервісна кампанія (ССК) розподіляються на два типи:
глобальні (виконуються незалежно від країни призначення) та
локальні (які можуть бути впроваджені в країні продажу конкретного автомобіля).
Ми виконуємо глобальні ССК, а також локальні (які впроваджені для нашого ринку).

Так, така ССК може бути виконана. Але перед виконанням дилер повинен перевірити авто та впевнитися, що така кампанія розповсюджується на конкретний наданий автомобіль, може бути виконана дилером в Україні й останній має необхідні інструкції, запасні частини та матеріали для її проведення. Вищевказаний комплекс дій з перевірки — це окремий вид роботи, що підлягає оплаті.
Варто зазначити, що ССК розподіляються на два типи: глобальні (виконуються незалежно від країни призначення) та локальні (які можуть бути впроваджені в країні продажу конкретного автомобіля). На автомобілях, що призначені для інших, ніж європейський*, ринків, можуть бути виконані тільки глобальні ССК.
*Албанія, Андорра, Австрія, Бельгія, Боснія і Герцеговина, Болгарія, Хорватія, Кіпр, Чехія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Гібралтар, Греція, Угорщина, Ісландія, Ірландія, Італія, Косово, Латвія, Ліхтенштейн, Литва, Люксембург, Мальта, Монако, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Сербія та Чорногорія, Словацька Республіка, Словенія, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Північна Македонія, Нідерланди та Великобританія

Рекомендуємо виконувати ТО заздалегідь в мережі дилерських центрів України, якщо Ви плануєте тривалі поїздки та прогнозуєте порушення міжсервісного інтервалу. У разі крайньої потреби, Ви можете пройти ТО в офіційному дилерському центрі країни призначення при дотриманні регламенту. При цьому обов'язково потрібно внести відповідні відмітки в сервісну книжку та отримати в дилерському центрі документ про виконання робіт.
У разі, якщо ви далі будете проходити обслуговування в офіційних дилерських центрах в Україні, буде потрібно уточнення гарантійного статусу автомобіля.

У будь-якому випадку, ТО необхідно пройти з метою перевірки та забезпечення належного технічного стану Вашого автомобіля. Якщо було порушення регламенту ТО попереднім власником не більше ніж на 1000 км по пробігу або на 21 день за термінами, то скоріш за все Ваше право на гарантійне обслуговування втрачене не буде. Якщо зазначені вище умови порушені, то при проходженні ТО в дилерському центрі Вам буде запропоновано надати пояснення щодо причин недотримання регламенту. Питання можливості збереження гарантійних зобов'язань щодо Вашого автомобіля буде детально вивчено та вирішено індивідуально.

На ринок України вже постачаються моделі Lexus з Apple CarPlay та Android Autо, а саме:
-RX (з датою виробництва з серпня 2019)
-NX, UX, ES (з датою виробництва з жовтня 2019)
-LC (з датою виробництва з січня 2021)

Для моделей NX, UX або ES (не раніше 2017 року) існує можливість оновити мультимедійну систему. Рекомендуємо Вам звертатися до зручного для Вас дилерського центру за подробицями.
* На деяких автомобілях Lexus також існує можливість під'єднати телефон за допомогою Bluetooth або MirrorLink/Mirrorcast.

За подробицями щодо оновлення мультимедійної системи на Вашому автомобілі, рекомендуємо Вам звертатися до зручного для Вас офіційного дилерського центра Lexus.

Періодичність регламентних робіт з ТО визначається виробником відповідно до типу автомобіля, умов його експлуатації та вимірюється міжсервісним інтервалом пробігу у тисячах кілометрів та періоду часу в місяцях/роках.

  • кожні 15 000 км пробігу або кожні 12 місяців, в залежності від того, що настане раніше
  • термін проходження першого обов’язкового регламентного технічного обслуговування відраховується від дати продажу, а кожного наступного - від пробігу та дати проходження попереднього технічного обслуговування.
  • Більш детально про зміст та вартість технічного обслуговування можна дізнатися у розділі «Калькулятор вартості технічного обслуговування»

    Інформацію щодо змісту ТО і його вартості залежно від моделі та пробігу можна подивитися в розділі «Калькулятор вартості технічного обслуговування»

    Інформацію щодо змісту ТО і його вартості залежно від моделі та пробігу можна подивитися в розділі «Калькулятор вартості технічного обслуговування»

    Інформацію щодо змісту ТО і його вартості залежно від моделі та пробігу можна подивитися в розділі «Калькулятор вартості технічного обслуговування»

    Інформацію щодо змісту ТО і його вартості залежно від моделі та пробігу можна подивитися в розділі «Калькулятор вартості технічного обслуговування»

    Регламент обслуговування автоматичних / механічних трансмісій залежить від типу двигуна і системи приводу моделі автомобіля, на якій вони встановлюються. Більш детально з особливостями та вартістю технічного обслуговування трансмісій можна дізнатися у розділі «Калькулятор вартості технічного обслуговування»

    Нормо-година – це одиниця часу виконання робіт з ремонту та обслуговування автомобіля. Існують спеціальні нормативи, передбачені виробником або виконавцем  для проведення робіт по кожній моделі автомобіля.

    Такі  нормативах являють собою усереднений час на виконання найпоширеніших  операції, розрахований за спеціальною методикою у відповідності до технології ремонту чи обслуговування автомобілів.

    Фактична кількість витраченого часу може відрізнятися від кількості нормо-годин за нормативом та залежить від особливостей конструкції та стану автомобіля, наявності додаткового обладнання, кваліфікації майстра, умов виконання робіт, тощо.